Thursday, 27 July 2017

SABAR DAN KONSISTEN @ shaklee jitra

Assalamualaikum,

Nak kurus kene sabar..

Bukan makan supplemen hari ni sebulan terus kempes...


No no..

Kita kurus biar lambat dan maintain..
Jangan kurus cepat pastu naik balik bagai di pam pam..

No..no..

Nak kurus biar kulit pun nampak elok..masih cekang dan nampak makin muda.. sebab ada yang kurus mendadak..kulit nampak kusam...dan nampak makin berumur...

No..no..

Apapun pilihan kita.. nak kurus cepat..atau biar pelan asal mantop... Mesti kene bijak memilih suppliment ya...

Jangan risau..makan supplemen x gemuk..nak nak yang makan suplemen untuk kurus!!

Dari 97kg - 75kg
Dalam tempoh 4 tahun...hahaha..sabar kan saya??saya bukan on serius diet tauu...tapi saya serius amalkan Shaklee





Kredit: normi mohd

Jom Shaklee bersama kami!


Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz


Tuesday, 25 July 2017

TONIC AJAIB @ shaklee jitra



CERITA HJ ROSLAN : KISAH TONIC AJAIB VIVIX


Peringkat awal 2004 Vivix mdpt sambutan hangat dalam kalangan masyrakat dan leaders Chinese.

Bg mereka nilai Vivix amat murah jika di bandingkn dgn kos mendapatkn Resveratrol dari red wine. Kos sebotol Vivix sama dgn RM 30000 jika mampu minum 3000 gelas red wine.
Satu sudu teh 10 ml bersamaan 100 gelas red wine yg ada resveratrol. Memang masyarakat Cina amat menyukai produk kesihatan yg beri kesan awet muda. Byk testimoni telah dpt di kongsi. Lg pun dgn Vivix senang dpt repeat order dan senang utk effektif.

Bg masyarat India Vivix byk membantu pesakit spt darah tinggi dan diabetes.Ada leaders yg hanya fokus jual Vivix sahaja sehingga menjadi effektif coordinators.

Hujah mereka amat mudah..analogy sebuah rumah atau bangunan yang dah berpuluh tahun mesti banyak yg kena repair spt bumbung yg bocor, dinding yg berlubang, paip yg berkarat dsbnye..oleh itu Vivix diperlukn utk REPAIR dulu mana2 sel atau organ yg dah rosak.
Saya kenal bberapa org leaders yg komited jual Vivix dlm quantity yg bykk.

Masyarakat Melayu telah mula menerima Vivix setelah yakin tentang status halal dan bila melihat kesan yg amat positif dari penggunaan Vivix..antara testimoni yg diviral adalah stroke, diabetes, kanser, darah tinggi dan kidney failure.

Bg generasi Y mereka teruja dgn kemampuan Vivix boleh mjadikn rupa paras kulit wajah yg makin mulus...testimoni menayang wajah2 cun ni pun jd viral.

Apapun soalan dari gambar ni nape sya minum Vivix trus dr botol??..sbb utama mudah dan tak rugi jika melekat pada sudu dan x dihabiskan.

Wpun harga Vivix agak tinggi tp masyarakat sudah fhm nilai kesihatan lg mahal..kos operate jantung dan kos rawatan buah pinggang dan kanser lg mahal...

Faktor2 di atas mnyebabkn Vivix mjadi minuman fav bg mereka yg pentingkn kesihatan,kesejahteraan kluarga serta penampilan yg hebat.

Saya dan Master Law sendiri yg minta Mr Roger bwa masuk semasa kami dinner di Kuala Lumpur pd 2004 wpun harga agak tinggi.

Mudah2 anda trus bkongsi anugerah alam dan sains ini dgn org yg anda CARE..

Shaklee make this possible..Tima kasih Shaklee.






Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz

REZEKI TIDAK PERNAH SALAH ALAMAT @ shaklee jitra



ALHAMDULILLAH, DIPERMUDAHKAN

 24 Julai 2017 (Isnin)
Alkisah di pejabat pos,



Sis: Cik jual ka ESP tu?

Saya : Ya.. saya jual (sambil tersenyum)

Sis: Tu protein kan?

Saya: Ya.. btul protein.

Sis: Berapa berat tu?

Saya: 850gram setong ni. Awat yek?

Sis: Bapa harga?

Saya: Harga retail RM170. 93 :)

Sis: Oo.. xdak pa.. sy mkn protein jgk. tapi jenama H________. Shake dgn esp tu boleh jugak. Tapi yang sy slalu mkn tu 200gram lebih, harga seratus lebih jugak. Baik beli esp kan. Herblax ada x? Saya nk order esp + herblax la

Saya: Ya.. boleh2 (sambil serahkan flyer #shaklee)

***********
Alhamdulillah, rezeki xpernah salah alamat.
Syukur Allah permudahkan :)


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

Tuesday, 18 July 2017

YEAY! SI PUTIH DAH AVAILABLE UUUUU..

Wah..hot item ni dah available!



Cepat2 grab untuk kawan2 madam semua..hehe

Sumber kalsium dlm bentuk tablet. Sangat mudah ditelan okeh!

Very recommended utk org yg xsuka minum susu/soya macam madam ni.hehe

Kuatkan tulang dan gigi anda. Elakkan osteoporosis.

Sangat bagus untuk ibu2 mengandung, menyusu..

Membantu mengelakkan sembelit/ melawas








Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

Monday, 17 July 2017

5 CARA BERSIHKAN USUS @ Shaklee Jitra


5 Cara Semulajadi Untuk Bersihkan Usus Dan Menyelamatkan Nyawa


5 langkah di bawah ini nampak mudah tetapi sebenarnya boleh menyelamatkan nyawa kita;


1.0 Ubah Tabiat Makanan Sekarang

Makanlah lebih banyak serat daripada sumber sayuran dan buah-buahan. Ambil 20-35 gram serat sehari untuk menyapu bersih sampah dalam usus dan menurunkan berat badan.


2.0 Minum Lebih Banyak Air Masak

Minumlah sekurang-kurangnya 8 gelas sehari kerana air membantu proses pencernaan berjalan lancar sekaligus membebaskan usus dari kotoran yang tidak diingin.

Keperluan air badan seseorang diukur berat badan. Contohnya, 25kg jisim  perlukan 1 liter air.

Macam  madam berat badan 51kg, jadi perlu minum air masak 2 liter !


3.0 Tingkatkan Pengambilan Yogurt

Tubuh memerlukan bakteria baik untuk memproses gizi tertentu. Tanpa bakteria ini, mikroorganisma penyebab penyakit akan bermaharajalela dalam badan. Makanlah 1-2 hidangan yogurt sehari.


4.0 Ubah Gaya Hidup

Lakukan lebih banyak aktiviti fizikal selama 30 minit sehari dengan berjalan, jogging atau pun mengemas rumah. Gaya hidup aktif akan meningkatkan metabolisme badan dan membakar lebih banyak kalori. Tubuh akan lebih cergas dan sihat.


5.0 Pengambilan Supplemen Membantu Proses Detoks


1. DETOKS USUS

Detox adalah proses membersihkan usus di mana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar.

Image result for herb lax shaklee

Amalkan pengambilan supplemen seperti Herblax Shaklee untuk membantu proses penghadaman berjalan lancar. Supplemen ini semulajadi, selamat dan berkesan.



2. DETOKS DARAH DAN SELURUH BADAN

ALFALFA COMPLEX





3. DETOKS HATI

DTX COMPLEX

Image result for dtx shaklee

Sistem pencernaan manusia ini adalah rumah kepada pelbagai penyakit kanser dan penyebab banyak penyakit kanser yang boleh membawa maut.



JOM SHAKLEE BERSAMA KAMI

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra




Saturday, 15 July 2017

READY STOCK SHAKLEE UTK JITRA, HOSBA, ASUN, NAPOH, TUNJANG, ALOR SETAR & KAWASAN SEKITAR

Hubungi kami segera untuk harga yang istimewa dan konsultasi percuma.

Untuk sembang panjang, lebih mudah wasap/ telegram ya :)

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz






JOM! @ Shaklee Jitra


Assalamualaikum semua..

Cantik x SHAKLEE SHAKER ni??

Menarik sgt kan.hehe

Promosi bulan Ogos 2017 sahaja

Jom sertai kami..

Jadi Shaklee Independent Distributor (SID)

Boleh beli harga ahli..

Boleh jana pendapatan tambahan!



Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

Wednesday, 12 July 2017

KISAH MADAM @ Shaklee Jitra



AL KISAH TENGAHARI TADI (11 Julai 2017, Selasa)


Masa tu g umah sorang kenalan. Td 1st time pergi sbb nak amik flyers #shaklee. Kenalan tu tiada di rumah tp org rumahnya ada.

Masa si isteri buka pintu, dia tanya


Isteri: Mai dari mana ni?

Saya: Dari hospital td. bw anak check up.

Isteri : (Dgn nada terkejut )Laaa.. ada anak dh ka? Ingat xkawen lg (sambil tersenyum)

Saya : (Sambil senyum) Ada anak dah.. 3 org lg. hehe

Isteri : Samalah kita

So, berbunga riang la kita kjap. hihi

Adakah sbb SR VITA- C?

Dah lebih sebulan kami consume mkn.. Alhamdulillah




Jom Shaklee bersama kami!


Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

TESTIMONI VIVIX @ Shaklee Jitra


SHARING VIVIX EFFECT
************************

Alhamdulillah, kesan positif vivix utk mak tersayang :)

Sblm ni mak selalu sakit mata. Mata mak akan jadi merah & berair. Kira mata mak slalu bertahi mata la.

Sblm ni mak kata, bila duduk ja pandangan mata mak slalu nampak ada benda2 hitam dpn mata.

Skrg ni, lum abs sebotol.. mata mak dh x merah. dah x berair. dah xdak tahi mata.

Benda hitam yg slalu mak nmpak tu pun dah xdak.

Alhamdulillah, #shaklee dh bantu mak saya :)

Anda nak kongsikan dgn ibu dan ayah anda?


Order vivix sekarang okeh!



Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

COD Jitra
FB Azwani Aziz



TESTIMONI VITA C DAN ALFALFA @ Shaklee Jitra


MASALAH RESDUNG KRONIK


Alhamdulillah, #shaklee membantu mengatasi masalah resdung.

Kehidupan lebih sihat dan ceria.
Kawan2 pun hairan dan puji dgn perubahan


Konsisten SR Vita-C Plus dan Alfalfa :)




Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

TESTIMONI VIT C + VIT E @ Shaklee Jitra


SHAKLEE EFFECT!


ALHAMDULILLAH. .KONSISTEN VIT C + VIT E mengatasi masalah kulit muka Ku Shafika :)






Jom Shaklee bersama kami!




Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

TESTIMONI VITA C & B COMPLEX @ Shaklee Jitra


SHARING IS CARING

Alhamdulillah masalah customer hafiz berjaya dibantu dengan #shaklee.

Dengan konsisten makan
SR Vita- C dan B Complex





Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra

UMUR BUKAN SEKADAR ANGKA @ Shaklee Jitra


Ada rahsia disebalik angka :)

30-an:

Kulit mula menjadi kering, garis-garis halus menjadi semakin jelas dan ketara dan tona kulit semakin tidak sekata.

40-an:

Kulit akan kehilangan warna yang serata, keanjalan semakin merosot dan garis-garis halus bertambah ketara.

50-an:

Bintik-bintik hitam bertambah, kedutan semakin mendalam dan jelas, manakala kekenduran kulit di wajah dan leher semakin ketara.




PUNCA muka nampak tua sebelum usia


1-Suka tidur Dengan Mekap

2-Kerap Sangat Cuci Muka Dalam Sehari

Tahu x mencuci muka beberapa kali sehari akan membuatkan lebih pengelupasan kulit dan turut membuat liang menghasilkan lebih banyak minyak yang hanya membawa kepada jerawat yang kerap di muka

3-Suka Ikat sanggul Terlalu Ketat

Tahu x, dengan mengikat terlalu ketat hanya menyebabkan rambut tidak sihat dan boleh menyebabkan keguguran. Oleh itu, elakkan ikat rambut terlalu ketat bagi tiada masalah rambut yang berlaku. Masalah rambut juga penyumbang wajah kelihatan tua.

5-Makan Apa Saja

Kurangkan makan makanan yang bewarna terang atau berjiwa garang seperti buah tomato, daging lembu dan daging ayam. Banyakkan makan makanan yang ada jiwa yang lembut seperti sayuran hijau dan daging ikan. Memakan makanan yang ada jiwa yang lembut akan meningkatkan lagi seri wajah.

6-Suka Mengumpat, Buka Aib Orang Dan Marah

Ini adalah sikap yang negatif iaitu cepat marah, suka mengumpat, suka mengata, suka bercakap sesuatu yang sia – sia dan suka membazir.

Kata2 kan lambang peribadi

Ok ni antaranya

Sebenarnya bnyk faktor

Kdang kita xsedar pun




 Tips sentiasa awet muda


1- Minum banyak air kosong

Ketika usia semakin bertambah, kulit akan menjadi lebih kering. Anda akan mula menyedari kulit menghasilkan sedikit minyak tidak seperti sebelumnya. Oleh itu, pastikan anda selalu menjaga tubuh dari terhidrasi dengan minum banyak air.

2-Tidur yang cukup

Apabila kulit mula mengalami penuaan, walaupun kurang tidur beberapa jam saja boleh menyebabkan lingkaran hitam di bawah mata anda.

3-Rajin membersihkan dan menjaga kesihatan kulit

pastikan rajin membersihkan make up sebelum tidur. Kosmetik dari bahan kimia akan mempercepatkan munculnya kedutan pada wajah.

4 - Gunakan bahan-bahan semulajadi

Amalkan penggunaan bahan semula jadi pada kulit anda seperti ekstrak tumbuhan, dan buah-buahan supaya kulit anda semakin sihat. Menggunakan bahan-bahan anti-penuaan semulajadi seperti kunyit, susu dan lidah buaya boleh membuat kulit lebih sihat dan mengurangkan kesan sampingan.

5-pengambilan makanan yang kaya antioksidan .

Contoh: beri, brokoli dan lada dapat membantu membina kolagen segar di bawah kulit anda.

Kenali tonik anti penuaan๐Ÿ˜Š


Kandungan anggur muskat, elderberi, lobak ungu dan polygonum cuspidatum terbukti membantu untuk melawan penyakit sertamelambatkan proses penuaan. “Kajian yang dijalankan membuktikan kandungan dalam tumbuh-tumbuhan terutama anggur muskat memberi tindak balas melawan agen penuaan.

Ade jugak produk lain

Mcm kolegen

Vit c dan vit e

Esp

Tpi saya cite yg paling power๐Ÿ˜

Bukn muka je muda...dalam pun muda

Cantik luar dalam

Cantik dan sihat 

 

Vivix merupakan supplemen revolusionari anti penuaan terbaik di dunia yang dibangunkan selepas penyelidikan bertahun-tahun oleh Shaklee. 

 

Terdapat empat mekanisma yang membuktikan kebaikan Vivix"


iaitu ia mengandungi resveratrol yang kebaikannya sama dengan 3,000 gelas arak merah.

Vivix juga terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol dan menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan.


Vivix mendapat sijil halal Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),” katanya. Menurut Carsten, Vivix berfungsi untuk melindungi dan memperbaiki sel DNA serta memberi kesan positif kepada genetik sekali gus mengurangkan sel penuaan.





Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
COD Jitra


Friday, 7 July 2017

BAHAYA POSTPARTUM DEPRESSION (MEROYAN) @ Shaklee Jitra

Berapa meluaskah kejadian meroyan atau kemurungan (posnatum)?

Image result for meroyan

Meroyan atau kemurungan (posnatum) ialah satu masalah yang biasa. Dahulu, pendapat umum ialah bahawa satu dalam 10 orang ibu menghidapnya. Pendapat sekarang ialah seorang dalam empat ibu menghidap penyakit ini.

Meroyan kadangkala disalah tanggap sebagai murung bayi. Jika anda menghidapi murung bayi, pada hari-hari pertama selepas melahirkan anda akan menjadi muram, sering menangis, letih dan rasa tertekan. Ini dijangka adalah disebabkan perubahan-perubahan hormon secara mendadak dalam badan anda. Dengan bantuan yang sesuai, anda akan merasa lebih sihat dalam beberapa hari. Walau bagaimanapun, meroyan tidak seperti murung bayi, adalah satu penyakit. Ia tidak akan sembuh tanpa rawatan.

Bagaimana nak tahu yang saya menghidapi meroyan atau kemurungan (posnatum)?

Image result for meroyan

Tanda dan simptom adalah berbeza bagi setiap ibu, tetapi anda akan merasa:

perasaan putus asa;
bersalah;
amat letih;
muram;
sering menangis;
sunyi;
gelisah;
terperangkap.

Semua ibu merasakan satu atau lebih dari perasaan ini pada masa-masa tertentu. Tapi, jika anda merasa tidak berdaya langsung dan perasaan ini tidak reda-reda walaupun masa terus berlalu, anda mungkin menghidap meroyan atau kemurungan posnatum.

Lazimnya, ia berlaku apabila umur bayi anda antara empat hingga enam minggu, tetapi ada kalanya ia bermula beberapa bulan selepas dia dilahirkan. Sebelum itu anda merasa amat gembira menjaga bayi anda, kemudian, menyedari kemurungan datang secara perlahan. Jika anda mengalami kemurungan semasa kehamilan, ketibaan bayi anda mungkin tidak dapat membantu meringankan beban anda.

Apa yang menyebabkan meroyan atau kemurungan posnatum? Kami kurang mengetahui kenapa setengah wanita menjadi murung dan yang lain tidak. Ia mungkin disebabkan kimia otak atau reaksi anda kepada perubahan-perubahan hormon yang berlaku dalam badan anda. Ada kalanya, perkara-perkara harian biasa sahaja boleh terasa terlalu membebankan. Apatah lagi keadaan-keadaan yang lebih sukar untuk diatasi, seperti:

Kemurungan atau masalah sakit mental terdahulu, atau kemurungan semasa kehamilan.
Suami yang kurang menyokong, atau tidak mempunyai keluarga atau rakan-rakan yang tinggal berdekatan.

Masalah kewangan, perumahan, kerja atau perhubungan anda.
Kelahiran yang rumit dan masalah kesihatan yang menyusul selepas itu.
Ingatan-ingatan sedih yang melanda, seperti kematian salah seorang daripada ibubapa anda semasa anda masih kecil.


Bagaimanakah meroyan atau kemurungan (posnatum) dirawat?

Image result for bahaya meroyan

Yang penting untuk diingati tentang meroyan atau kemurungan (posnatum) ialah dengan bantuan yang sesuai, anda akan pulih. Ia boleh dirawat dengan:


Terapi berbual

Berbincang dengan suami atau seorang rakan mungkin membantu, tetapi kadangkala mungkin sukar bagi mereka memahami apa yang dilalui oleh anda. Doktor andalah orang utama yang boleh membantu.

Doktor anda boleh merujukkan anda kepada satu kumpulan sokongan, kaunselor atau ahli psikoterapi. Dia juga mungkin boleh mengaturkan terapi perlakuan kognitif (TPK). TPK boleh mengajar anda tentang strategi-strategi harian bagi mengatasi meroyan atau kemurungan. Jika meroyan atau kemurungan posnatum anda itu jenis yang teruk, anda mungkin dirujukkan kepada ahli psikologi atau psikiatri.


Antidepresi

Antidepresi bertindak dengan mengimbangkan kimia-kimia dalam otak anda. Ianya menambahkan jumlah hormon serotonin, bagi meringankan perasaan, menyenangkan tidur dan mengurangkan rasa nak marah. Antara lima hingga tujuh wanita dalam 10 yang mengambil antidepresi mendapati bahawa simptom meroyan atau kemurungan mereka menjadi reda dalam beberapa minggu selepas memulakan rawatan. Pada mula-mulanya pil-pil pertama itu tidak menunjukkan sebarang perbezaan, tetapi selepas 10 hari hingga dua minggu, anda akan merasa lebih sembuh.

Antidepresi yang paling biasa dipreskripsikan untuk meroyan atau kemurungan (posnatum) ialah:

fluoxetine (Prozac);
sertraline (Lustral);
paroxetine (Seroxat);

Ada kalanya antidepresi tidak membawa sebarang kesan. Ia mungkin mendatangkan kesan sampingan dan kadangkala bagi beberapa orang, ada berlaku dependensi, walaupun ini kurang berlaku dengan antidepresi yang terbaru.

Ia kadangkala memasuki susu ibu, walaupun jumlahnya amat sedikit.

Paroxetine dan sertraline lebih kerap digunakan daripada fluoxetine untuk ibu yang menyusu badan. Bagi ubat-ubat ini, lebih sedikit yang masuk ke dalam susu ibu. Jika bayi anda kelihatan meragam atau mengantuk selepas anda mengambil antidepresi, beritahulah doktor anda.

Ramai ibu yang mengambil antidepresi juga menyusu badan sebab ianya menambahkan keyakinan diri mereka dan memperkuatkan ikatan dengan bayi mereka. Perasaan rapat dengan bayi anda akan membantu anda mengatasi meroyan atau kemurungan posnatum.

Jika anda bercadang untuk mengambil antidepresi, bercakaplah dengan doktor anda untuk memahami dengan jelas risiko-risiko yang ada dan manfaat yang boleh diperolehi. Anda kemudian boleh membuat keputusan yang berasaskan maklumat tentang apakah pilihan yang paling selamat bagi anda dan bayi anda. Beritahu doktor anda jika anda mengalami sebarang kesan sampingan disebabkan antidepresi dan ikutilah nasihatnya sebelum anda berhenti mengambilnya.

Credit to:



Sejak dari sebelum mengandung lagi, Shaklee menyarankan agar B complex diamalkan oleh semua orang. Ia mengandungi asid folik. Ia mampu mengurangkan tekanan (stress) terutamanya kepada ibu semasa berpantang. Jadi dapat mengelakkan kes ibu meroyan.

SET HAMIL ADALAH SET MENYUSU JUGAK.. Jadi memang jimat :)



Shaklee turut menyokong penyusuan ibu. Anda semua boleh wasap madam untuk keterangan lanjut ya

Anda nak beli sendiri pun boleh. Just klik Kedai Shaklee ya!


Jom Shaklee bersama saya!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz



Wednesday, 5 July 2017

ALFALFA COMPLEX SHAKLEE @ Shaklee Jitra

Alfalfa merupakan RAJA SEGALA TUMBUHAN. Baca entry berkenaan di sini.

Daun alfalfa



1. Ia mempunyai sistem akar yang panjang – 20 hingga 30 kaki ke dalam tanah.

2. Merupakan ramuan herba :

Medical benefits of herb – dikenali sejak berzaman lagi. 

Memiliki “ healing properties just an effective as drug but with ought the side effects

3. Turut dikenali sebagai “Bapa Segala Makanan”, Alfalfa adalah makanan yang lengkap – makanan tambahan yang ideal untuk kesihatan dan tenaga yang membekalkan :

15 mineral, 10 vitamin, dan 8 enzim Fiber (saponin)

4. Sumber yang terkaya dengan klorofil

5. Merupakan sumber mikronutrion yang paling kaya – membuatkan sistem badan berjalan lancar

Alfalfa ni merupakan formula Shaklee signature yg pada asalnya dibangunkan oleh Dr Shaklee dalam tahun ini 1950an. Jadi bayangkan ia dh lama memberi khasiat kepada manusia, lebih 60 tahun tau!


Alfalfa Complex Shaklee ni kaya dengan 
protein - 18.9% berbanding daging lembu, 
3.3% berbanding susu dan 
13.1% berbanding telur. 


Akar Alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain,


Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.



Alfalfa Shaklee ada dua saiz..S dan L

KANDUNGAN ALFALFA SHAKLEE



Alfalfa terkenal sebagai makanan tambahan yang mempunyai pelbagai khasiat sejak zaman dahulu lagi. Alfalfa digunakan secara tradisional sebagai makanan penggalak susu, membantu membuang angin di dalam badan, melawaskan sistem penghadaman, dan sangat baik diamalkan bagi anda yang ingin menurunkan berat badan.



Pokok Alfalfa terkenal kerana mempunyai akar yang sangat panjang jauh ke dalam tanah, yang menyebabkan Alfalfa merupakan antara tumbuhan yang mampu menyerap pelbagai zat dan bahan galian yang berada jauh di dalam tanah. Unikkan?


APAKAH VITAMIN YANG DITEMUI DALAM ALFALFA?



Vitamin A - untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkita, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.


Vitamin E - melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung; kardiovaskular dan kesihatan otot; membaiki fungsi imun; menguatkan otot badan; mambawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah' membantu fokus mata.


Vitamin U - menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.


Vitamin B6 - membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; ,membantu mengurangkan loya.


Vitamin K - penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.


Vitamin D - mengawal penggunaan kalsium dan fosferus di dalam badan dan oleh itu diperlukan untuk pembentukan gigi dna tulang yang kuat dan sihat.



APAKAH MINERAL YANG DITEMUI DALAM ALFALFA?



Kalsium - membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku; membantu dalam kecergasan ddan daya tahan; emngawal rentak jantung; melegakan saraf.


Zat Besi - diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.


Kalium - perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk mencerna lemak.


Fosforus - diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.


Klorin (klorida) - elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.


Sodium - mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.


Silikon magnesium - membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.



Siapakah yang boleh ambil Alfalfa?


Wanita dan para isteri

- Merawat masalah keputihan pada wanita. Sifatnye yang mengandungi phytoestrogens juga menyebabkan ia mempunyai fungsi seperti Kacip Fatimah maka ia membantu dalam "hubungan suami isteri". Malah ada juga yang mengaitkannye dengan membantu pembesaran payudara.

Ibu-ibu yang menyusukan

- Kerana ia dapat merangsang dan menambahkan pengeluaran hasil susu dan menjadi susu lebih bernutrisi

Lelaki dan para suami

- Membantu dari segi menghilangkan bau badan, merawat gangguan pencernaan, meningkatkan kesihatan prostat, menyahkan toksin dalam badan.... Jadi kaum lelaki jangan takut nak ambil Alfalfa

Setengah orang panggil jamu moden.. Hehee..


Kebaikan Alfalfa Shaklee Dalam Kesihatan


Menyingkirkan toksin (detoks)

Makanan yang tercemar boleh menyebabkan toksin wujud di dalam badan anda.Apatah lagi makanan yang mempunyai pewarna dan juga perasa tiruan.Toksin ini melekat pada saluran percernaan yang menyebabkan hati terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkan toksin tersebut
Sebab tu ambl alfalfa better minum air putih secukupnya


Kelebihan Alfalfa Complex



1. Sumber terbaik dari daun alfalfa (tanpa akar dan batang)
2. Alfalfa Shaklee ditanam tanpa semburan bahan kimia
3. Pil boleh dihancurkan dan dicampur dengan air sebagai minuman herba semulajadi.
4. Tidak memudaratkan bayi yang menyusu seperti panas dan cirit birit
5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau pengawet tiruan
6. Membantu melengkapkan zat dan nutrisi dalam pemakanan.




SIAPA PERLUKAN KHASIAT ALFAFA SHAKLEE?

1.Mereka yang ingin menyingkirkan sisa toksin di dalam badan (detoksifikasi)
2. Mereka yang mempunyai paras kolestrol yang tinggi
3. Mereka yang mengidap penyakit kencing manis
4. Mereka yang mempunyai masalah sakit sendi
5. Mereka yang mempunyai masalah pundi kencing (kencing tidak lawa, batu karang)
6. Mereka yang mempunyai masalah asthma
7. Mereka yang mempunyai masalah gastrik
8. Mereka yang mempunyai masalah bau badan yang sangat kuat
9. Mereka yang mempunyai masalah dengan bau mulut
10. Golongan wanita yang mempunyai masalah kesihatan wanita seperti keputihan, sakit ketika bersama, merapatkan miss ‘V’
11. Golongan ibu menyusu yang mempunyai masalah penghasilan susu badan
12. Golongan lelaki yang mempunyai masalah kesihatan lelaki seperti kelenjar prostate, tahan lama dan sebagainya



Lihat beberapa testi menarik ni!




Harga lebih murah untuk ahli Shaklee sahaja. Jadi ahli saya. Wasap terus okeh :)


Jom Shaklee bersama saya!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz


6 STEP MASKER ALFALFA COMPLEX SHAKLEE @ Shaklee Jitra


Cara-cara untuk Masker Alfalfa:



Step 1 => Ambil 3 biji Alfalfa (hancurkan atau tumbuk Alfalfa hingga hancur) dan dibancuh dengan air biasa (beberapa titik sahaja, sekadar mencukupi untuk disapu pada seluruh muka)


Step 2 => Sebelum disapu ke muka, pastikan anda mencuci muka terlebih dahulu bagai membersihkan segala kotoran pada muka


Step 3 => Kemudian, bilas muka dengan air suam bagi membuka liang-liang pori di wajah


Step 4 => Sapukan masker Alfalfa yang siap dibancuh ke muka hingga leher, kecua;i keliling mata


Step 5 => Biarkan kering selama 30 minit


Step 6 => Bilas wajah anda dengan air suam atau air biasa. Anda akan rasa kulit anda semakin tegang, lembut dan segar


Menarik kan! Alfalfa ni banyak sangat khasiatnya.. Alhamdulillah..


Jom Shaklee bersama saya!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz


Monday, 3 July 2017

10 TIPS MENJADI USAHAWAN HEBAT @ Shaklee Jitra


1. Berniaga adalah satu proses yang panjang dan ambil masa. Kuatkan semangat untuk terus berjaya.

2. Berniaga ada fasa. Restart from zero walaupun dulunya anda seorang CEO! Jgn dok kenang yang dulunya anda jaguh dunia! Be realistic, anda bermula dengan takde apa-apa. So berpijak di bumi nyata!

3. Kegagalan adalah satu pengajaran. Senyum dan kenang kegagalan itu kerana ianya asbab anda berubah menjadi nyata.

4. Fasa BERNIAGA bermula dari apa yang ada. Usah nak tunggu semua yang ada dek gahnya nak nama baru nak mula.

5. Rasai masa bermula, merangkak, bangun, jatuh sekejap, berdiri, jalan dan berlari baru lah jadi usahawan sejati!

6. Berani ambik peluang walaupun ada ketika kita rasa mcm berdebar-debar. Opss itu biasa..Peluang datang dan pergi dan masa tak boleh cari ganti.

7. Setiap orang ada masa 888!
8 jam tido!
8 jam kerja!
8 jam rehat!

Jika nak maju, sila korbankan salah satu dari 8 jam itu!

8. Berniaga ada seninya. Adakala anda jadi panglima perang, adakala jadi raja, adakala jadi hamba, adakala cool saja.

9. Istiqamah. Rezeki pasti ada, cuma bersabar dan TAHAN! Ada ketika didatangkan rezeki tak disangka-sangka selepas 7 tahun berusaha.

10. Berniaga biarlah kita dekat di hati pelanggan. Pelanggan membeli dek jatuh cinta pada kita bukan sebab kita hensem rupawan.Tetapi keikhlasan kita tertawan di hati mereka.


Sharing is caring. :)

SEMOGA BERJAYA SAHABAT SEMUA


Berminat menjadi usahawan Shaklee??
Jom bersama saya, sama2 bina empayar kita :)


Jom Shaklee bersama saya!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz

Sunday, 2 July 2017

UNIKNYA SR VITA-C PLUS SHAKLEE! @ Shaklee Jitra

Apakah perbezaan Sustained Release Vita-C Plus dan supplement Vitamin C lain?


Shaklee menghasilkan Vitamin C dari kanji jagung (corn starch) yang merupakan sumber asli Vitamin C. 

Image result for vitamin c shaklee

Kaedah Sustained Release ini membolehkan vitamin C diserap ke dalam badan sepanjang 5 jam untuk memastikan badan anda mengandungi Vitamin C disaat anda memerlukannya. 


Ia bersamaan dengan pengambilan 1.5 biji oren setiap jam selama 5 jam!!

Image result for vitamin c shaklee

SR Vitamin C ditambahkan dengan 120 mg Citrus Bioflavanoids Complex. 


Bioflavanoids membantu penyerapan vitamin C.



Inginkan vitamin C untuk kesihatan anda? 

Lebih banyak kebaikan dan khasiat lain yang anda akan perolehi!!! 

Dan harganya SANGAT BERBALOI…ikuti entry saya di sini berkaitan harga SR Vita-C Plus

☛ Setiap botol mengandungi 180 tablet (x sampai 60 sen sebiji)



Jom Shaklee bersama saya :)

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz

Saturday, 1 July 2017

Vitamin C Shaklee memang sangat best! @ Shaklee Jitra

Assalamualaikum,

Ingat x madam pernah sharing pasal jatuh hati dengan ostematrix sblm ni?

haa..

Hari ni nak sharing pasal Vitamin C Sustained Release  Shaklee lak.hehe


Sblm ni madam memang slalu selsema..sbb ada masalah resdung.

Jadi masa mula2 makan vitamin C ni, muka dan sekitar hidung mmg rasa gatal2..pastu hidung mmg slalu berhingus..dlm 2 minggu jugak..baru la reda..mmg sabar ja hidung meleleh ni..

Sbb tau dah mmg healing crisis ni, jd mmg bersedia.hehe

Jerawat pn duk keluar jgk time mula2 mkn ni..sekitar hidung dan dagu..

Alhamdulillah, skrg lps sebulan consume Vitamin C Shaklee, mmg rasa kebaikannya..

Bila start selsema ja, mmg xmelarat lama sbb mkn Vitamin C ni. Anak pn selsema jgk, tp sama mcm madam. xmelarat teruk..kejap ja lega..sbb menyusu badan kan. 

Jadi secara x langsung, baby pn dapat effect Vitamin ni..

Selalu madam makan 2 bj ja sehari..tapi kalau selsema madam up la dose..mkn 2x sehari..hehe

Alhamdulillah, Shaklee best!

Jom Shaklee!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668
FB Azwani Aziz