Wednesday, 11 October 2017

TIPS ATASI SEMBELIT

Image may contain: one or more people and text

Aduh..sembelit!
Seksanya di tandas. Sampai berpeluh.
Lenguh dan kebas kaki la meneran kan..
Jaga2..jgn sampai buasir..lagi seksa!

Jom baca tips ni ok!

Image may contain: text

Posisi semasa urusan di tandas mestilah betul. 
Ia membantu memudahkan kita meneran dan najis juga lebih mudah keluar.


Image may contain: food

Yang ni penting..makanan berprotein patut elak dimakan secara berlebihan. 
Memadai satu genggam untuk satu hidangan.


Image may contain: food

Pengambilan serat dalam setiap hidangan membantu melawaskan okeh! 
Serat banyak didapati dari buah dan sayur2an.


No automatic alt text available.

Air masak memang wajib diminum secukupnya. 
Elakkan dehidrasi dan membantu sistem perkumuhan. 
Minum sekurang2nya dua liter sehari ya

Image may contain: food

Sebaik bangun tidur, minum satu sudu cuka epal. 
Ia meningkatkan penghasilan asid dalam perut dan secara tidak langsung membantu penghadaman dan perkumuhan.

P/S: Herb-lax dapat membantu mengatasi masalah sembelit orang dewasa manakala Mealshake untuk kanak-kanak.




Jom Shaklee bersama kami!

Team MADAMe

Azwani Aziz
ID1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Sunday, 8 October 2017

ANGIN DUDUK


```Pada satu ketika dimana Nabi Allah Sulaiman a.s duduk di singgahsananya,
Maka datang satu Angin yang cukup besar, maka bertanya Nabi Allah
Sulaiman siapakah engkau......?.

Maka dijawab oleh Angin tersebut : akulah Angin Rihul Ahmar....dan
Aku bila memasuki rongga anak Adam, maka lumpuh, keluar darah dari
rongga, dan apabila aku memasuki otak anak Adam, maka menjadi gilalah anak Adam.....

Maka diperintahkan oleh Nabi Sulaiman a.s supaya membakar angin
tersebut,maka berkatalah Rihul Ahmar kepada Nabi Sulaiman a.s bahwa:
Aku kekal sampai hari Kiamat tiba,tiada sesiapa yang dapat membinasakan Aku melainkan Allah SW T.

Lalu Rihul Ahmar pun menghilang.

Diriwayatkan cucu Nabi Muhammad SAW terkena Rihul Ahmar
sehingga keluar darah dari rongga hidungnya.

Maka datang Malaikat Jibril kepada
Nabi SAW dan bertanya Nabi kepada Jibril.

Maka menghilang sebentar,lalu Malaikat Jibril kembali mengajari akan do'a Rihul Ahmar kepada Nabi SAW kemudian
dibaca do'a tersebut kepada cucu nya dan dengan sekejap cucu Rasulullah sembuh serta merta.

Lalu bersabda Nabi S AW : Bahwa barang siapa membaca do'a stroke/do'a Rihul Ahmar.....walau sekali dalam seumur hidupnya, maka akan dijauhkan dari penyakit ANGIN AHMAR atau
STROKE.

Do'a menjauhkan terhindar dari angin ahmar dan penyakit kronik :

اللهم إني أعوذبك من الريح الأحمر والدم الأسود والداء الأكبر

Allahumma inni a'uzubika minarrihil ahmar, waddamil aswad, waddail akbar....
Artinya :
Ya Allah Tuhanku lindungi aku dari angin merah dan lindungi aku dari darah hitam (stroke) dan dari penyakit berat.

Panjangkanlah ke Group Keluarga, Sahabat kita yang tersayang...agar kita semua terhindar dari STROKE senantiasa dalam balutan sehat dan sejahtera.....!```


Jom Shaklee bersama kami !

Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Saturday, 7 October 2017

LARANGAN KELUAR WAKTU MAGHRIB

Mengapa Rasulullah MELARANG KELUAR WAKTU MAGHRIB??

Pernahkah kalian mendengar larangan “jangan keluar maghrib-maghrib, banyak mahluk halus”!
Bahkan larangan tersebut sangat berlaku pada anak kecil. Demi mereka boleh diam di rumah, orang tua rela menakut-nakuti anaknya dengan cerita-cerita hantu yang mengerikan. Sebenarnya, apa sebab alasan dibalik larangan keluar rumah saat maghrib itu?


Ternyata larangan orang tua tersebut bukan tidak berdasar, kerana Rasulullah Saw menjelaskan agar kita menahan diri di dalam rumah saat hari mulai gelap (maghrib) sampai waktu isya' tiba.

"Jika malam datang menjelang, atau kalian berada di petang hari, maka tahanlah anak-anak kalian, karena sesungguhnya ketika itu syaitan sedang bertebaran. Jika telah berlalu sesaat dari waktu malam, maka lepaskan mereka. Tutuplah pintu dan berzikirlah kepada Allah, kerana sesungguhnya syaitan tidak dapat membuka pintu yang tertutup. Tutup pula minuman dan makanan kalian dan berzikirlah kepada Allah, walaupun dengan sekadar meletakkan sesuatu di atasnya, matikanlah lampu-lampu kalian!"(HR. Bukhari dan Muslim)

Pada saat hari mulai gelap, syaitan mulai datang dan menyebar mencari tempat tinggal. Beberapa tempat yang disenangi syaitan adalah : rumah yang kosong, juadah yang kosong dan terbuka, sebagian mereka berlindung diantara sekelompok manusia yang tengah berkumpul (duduk-duduk), tempat sampah, dan tempat-tempat kotor lainnya. Tak jarang pula syaitan menjadikan anak kecil sebagai tempat berlindung dan mengganggunya kemudian meninggalkannya, kadangpula syaitan menetap hingga beberapa waktu lamanya sehingga kadangkala kita bisa mendengar anak kecil menangis tanpa sebab yang jelas.

Apa yang harus dilakukan?

• Menutup pintu dan jendela rapat-rapat saat maghrib
• Menutup tempat makanan
• Menahan anak-anak didalam rumah pada saat maghrib
• Jika berada di jalan, maka perlahankan laju kenderaan
• Bentengi diri dan keluarga dengan doa dan berzikir
• Ganti lampin bayi, kerana syaitan suka tempat yang kotor dan najis.

Semoga informasi diatas dapat menambah pengetahuan kita semua. Wallahualam.


Jom Shaklee bersama kami!
Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Friday, 6 October 2017

SIAPA KATA HARTA TIDAK BOLEH DIBAWA MATI ??


Haji Osman. Pemilik salah sebuah pengusaha kilang batik & pakaian terkemuka di Semenanjung, memang dikenal atas kedermawanannya, seakan harta tidak begitu berharga baginya. Seakan dunia ini telah begitu hina di matanya.

Inilah mungkin pandangan mata dari orang yg dunia di tangannya & akhirat di hatinya.

Maka beberapa orang pengusaha muda yg bersemangat mendatangi beliau.

“Ajarkan pada kami, Ji,” kata mereka.. “bagaimana caranya agar kami seperti haji Osman. Boleh berniaga maju sukses, tidak cinta pada harta dan tidak sayang pada kekayaan... Hingga seperti haji Osman, bersedeqahnya terasa ringan”.

“Wah", sahut Haji Osman tertawa, “Antum salah alamat!”

“Mengapa?”...

Kalian datang pada orang yg salah.... Saya ini SANGAT SAYANG PADA HARTA DAN SUKA PADA HARTA SAYA. Saya ini sangat mencintai aset yg saya miliki ".

“Sebab apa?”..

“Oleh kerana sangat cinta & sayangnya saya pada harta, SEHINGGA SAYA TIDAK RELA MENINGGALKAN HARTA SAYA DI DUNIA INI. AKAN SAYA BAWA MATI BERSAMA KE DALAM KUBUR.

Sebenarnya saya TIDAK MAHU BERPISAH dengan kekayaan saya. Makanya sementara saya masih hidup ini saya titipkan dulu.

Tumpangkan pada masjid,
Tumpangkan pada anak yatim,
Tumpangkan pada fakir miskin,
Tumpangkan pada surau,
Tumpangkan pada pondok pengajian,
Tumpangkan pada pejuang fii sabilillah.
Tumpangkan pada Guru2 Agama
Tumpangkan pada karyawan yg rajin Ibadah.
Tumpangkan pada saudara-mara dan sahabat handai yg sedang sakit di hospital.

Alhamdulillah ada yg berkenan mahu ditumpangi, saya senang sekali.

Alhamdulillah ada yg sudi diamanahi, saya bahagia sekali.

Insyaa Allah... DI AKHIRAT NANTI SAYA BOLEH AMBIL BALIK, APA-APA YANG SAYA TUMPANGKAN DULU.

Saya ingin kekayaan saya itu dapat saya nikmati berlipat-lipat di alam kubur & di akhirat".

“Jadi..!” Siapa bilang harta tidak dibawa mati....?

Harta itu dibawa mati....!!! Caranya ? ...

JANGAN BAWA SENDIRI... Minta tolong dibawakan oleh anak yatim, fakir miskin, orang-orang yang berjuang di jalanNya dan lain-lain..
kerana anak & keluarga, saya cuma bagi pakai kain putih sahaja..


Jom Shaklee bersama kami!
Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Thursday, 5 October 2017

5 AKIBAT TIDAK BERPANTANG SELEPAS BERSALIN

Assalamualaikum semua!

Kita semua kini mementingkan kesihatan betul x??
Baik dalaman mahupun kesihatan luaran.
Jadi, wanita sekalian..penting untuk berpantang selepas bersalin dengan betul agar kesihatan kita terjaga.



Image may contain: 1 person, text

Jom kita baca dan ketahui apa kesan buruk akibat tidak berpantang.


Image may contain: one or more people, text and food

Rahim jatuh / tombong (prolapse) terjadi apabila rahim jatuh ke bawah dan kadangkala terkeluar dari saluran faraj. Ia disebabkan oleh ligamen dan otot yang memegang rahim menjadi lemah sekepas proses kehamilan dan bersalin.

Bahaya kan?

No automatic alt text available.

Kencing tak lawas/ sakit/ kerap kencing / tak dapat kawal kencing terutama semasa batuk atau ketawa yang kuat dipanggil Stress Incontincence.

Image may contain: one or more people and text

Dalam kes yang teruk, di mana keseluruhan rahim terkeluar akan sering luka akibat tergesel pada seluar dalam. 
Kemudian, dijangkiti kuman dan menyebabkan keputihan/pengeluran lendir yang banyak.
Ada kes sampai jadi ketumbuhan!


Image may contain: text

Terjadi ketika berdiri tau banyak berjalan.
Rahim jatuh menarik otot dan urat di bahagian pinggang juga akan tertarik menyebabkan kesakitan.


Image may contain: one or more people

Kepuasan dan kenikmatan hubungan suami isteri terganggu akibat kekenduran dan kelemahan otot di sekeliling alat intim wanita.





Jom Shaklee bersama kami!
Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Tuesday, 3 October 2017

HIKMAH SEDEKAH

SEDEKAH

Suatu hari ada seorang pengemis mengetuk pintu rumah Rasulullah Saw.

Pengemis itu berkata:
" saya pengemis ingin meminta sedekah dari Rasulullah."

Rasulullah bersabda:
" Wahai Aisyah berikan baju itu kepada pengemis itu".

Sayyidah Aisyah pun akhirnya melaksanakan perintah Nabi.

Dengan hati yang sangat gembira, pengemis itu menerima pemberian beliau, dan langsung pergi ke pasar serta berseru di keramaian orang di pasar:

" Siapa yang mau membeli baju Rasulullah? ".

Maka dengan cepat berkumpullah orang-orang, dan semua ingin membelinya.

Ada seorang yang buta mendengar seruan tersebut, lalu menyuruh budaknya agar membelinya dengan harga berapapun yang diminta, dan ia berkata kepada budaknya:

jika kamu berhasil mendapatkannya, maka kamu merdeka. Akhirnya budak itupun berhasil mendapatkannya. Kemudian diserahkanlah baju itu pada tuannya yang buta tadi.

Alangkah gemberinya si buta tersebut, dengan memegang baju Rasulullah yang didapat, orang buta tersebut kemudian berdoa dan berkata:

"Yaa Rabb dengan hak Rasulullah dan berkat baju yg suci ini maka kembalikanlah pandanganku".

MaaSyaa Allah...dengan izin Allah, spontan orang tersebut dapat melihat kembali.

Keesokan harinya, iapun pergi menghadap Rasulullah dengan penuh gembira dan berkata:

"Wahai Rasulullah...pandanganku sudah kembali dan aku kembalikan baju anda sebagai hadiah dariku".

Sebelumnya orang itu menceritakan kejadiannya sehingga Rasulullah pun tertawa hingga tampak gigi gerahamnya.

Kemudian Rasulullah bersabda kepada Sayyidah Aisyah:

" Perhatikanlah baju itu wahai Aisyah, dengan berkahNya, ia telah mengkayakan orang yang miskin, Menyembuhkan yang buta, Memerdekakan budak dan kembali lagi kepada kita."

Subhanallah...

Al-Imam as-Suyuti menyebutkan dalam salah satu kitabnya bahwa pahala shadaqah itu ada 5 macam:

أَنَّ ثَوَابَ الصَّدَقَةِ خَمْسَةُ أَنْوَاعٍ : وَاحِدَةٌ بِعَشْرَةٍ وَهِيَ عَلَى صَحِيْحِ الْجِسْمِ ، وَوَاحِدَةٌ بِتِسْعِيْنَ وَهِيَ عَلَى الْأَعْمَى وَالْمُبْتَلَى ، وَوَاحِدَةٌ بِتِسْعِمِائَةٍ وَهِيَ عَلَى ذِي قَرَابَةٍ مُحْتَاجٍ ، وَوَاحِدَةٌ بِمِائَةِ أَلْفٍ وَهِيَ عَلَى الْأَبَوَيْنِ ، وَوَاحِدَةٌ بِتِسْعِمِائَةِ أَلْفٍ وَهِيَ عَلَى عَالِمٍ أَوْ فَقِيْهٍ اهـ
(كتاب بغية المسترشدين)

"Sesungguhnya pahala bersedekah itu ada lima kategori :

1) Satu dibalas sepuluh (1:10) yaitu bersedekah kepada orang yang sehat jasmani.

2) Satu dibalas sembilan puluh (1:90) yaitu bersedekah terhadap orang buta, orang cacat atau tertimpa musibah, termasuk anak yatim dan piatu.

3) Satu dibalas sembilan ratus (1:900) yaitu bersedekah kepada kerabat yang sangat membutuhkan.

4) Satu dibalas seratus ribu (1: 100.000) yaitu sedekah kepada kedua orangtua.

5) Satu dibalas sembilan ratus ribu (1 : 900.000) yaitu bersedekah kepada orang yg alim atau ahli fiqih.

[Kitab Bughyatul Musytarsyidin].



Jom Shaklee bersama kami!

Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
PAGE Shop at Niewa

Sunday, 1 October 2017

8 Tips Berpantang yang Betul

Assalamualaikum,

Sharing entry kali ni berkaitan dengan wanita/ibu sejak dulu hingga kini yang wajib menjalani pantang seusai bersalin. X kira lah bersalin kali ke berapa pun, tetap kena berpantang. Betul x?

Proses mengandung dan melahirkan bayi merupakan satu proses yang melibatkan perubahan besar pada tubuh dan hormon para ibu. Masa mengandung, badan ibu menjadi lebih fleksibel bagi menampung kehadiran dan kelahiran bayi kelak.

Sebab tulah kita perlu melalui proses berpantang. Lebih kurang macam proses pemulihan tubuh lah kiranya. Sebab tu, kalau orang-orang tua dulu, cara berpantang mereka sangat ketat.

Tapi, cer tengok badan diaorang. Anak 5 orang pun masih body anak dara. Plus cergas dan bertenaga sentiasa. Kalu tak, longgar sana longgar sini.

Jom baca okeh!




Madam hanya kongsikan 8 tips yang uatama sahaja. Kalau ikutkan berpantang ni, banyak lagi aturannya. Betul kan..hehe



Bengkung wajib pakai lepas bersalin. Tau x kenapa?
Ibu2 lepas bersalin lebih selesa bergerak semasa berbengkung. Paling utama, ia membantu ibu mendapatkan balik bentuk badan dan membantu menurunkan berat juga.



Berstokin pun sangat penting sepanjang berpantang 45 hari. Tanggal masa nak ke tandas or mandi ja. Selain ibu rasa selesa, ia juga mengelakkan angin tak masuk dalam badan. Baru la ibu rasa lebih sihat!


Bertungku sangat bagus untuk membantu mengecutkan rahim dan menaikkan peranakan. Darah2 kotor pun banyak yang keluar. Ibu2 berpantang bila bertungku akan berpeluh2, betul x? Jadi badan lebih sihat. Kalau bentan/demam, memang kita digalakkan bertungku. In sya Allah, cepat lega demam nanti.


Kebiasaannya, bidan akan mengurut ibu berpantang 3 hari berturut selepas hari ke-7 bersalin. Selain menambah kesegaran badan, bidan juga boleh bantu mengurut bagi melancarkan pengeluaran susu ibu. Sesetengah bidan juga mampu menaikkan serta memasukkan batu meriyan ke tempatnya semula. 


Makanan berpantang perlulah berkhasiat untuk kesihatan ibu dan bayi. Kebiasaannya, menu wajib madam nasi panas2, ikan grg dan syur sawi. Kopi panas, milo panas dan biskut tu wajib antara waktu makan nasi.hehe..Makanan berangin mesti dielakkan bagi memastikan perut bayi tak meragam. Kalau x, bersedia la mommy2 dengan bayi meragam.huhu


Jangan culas ya minum air masak. Sangat penting untuk penghasilan susu ibu. Ibu pun xla dehidrasi nanti. betul x? Sebaik-baiknya para ibu minum air suam dengan kadar yang sedikit tetapi kerap.



Ais memang kena elakkan ya mommy2. Sebabnya boleh buat badan kita mudah sakit-sakit. Kalau boleh, berpantang selama 6 bulan daripada mengambil ais. Kalau dapat 1 tahun lagi bagus.


Kedua-duanya bagus untuk kesihatan ibu..Tapi kebiasaannya jamu bersifat panas,jadi kadang x sesuai untuk bayi terutamanya yang demam kuning. Doktor/ Nurse pun selalu nasihatkan kat madam macam tu waktu berpantang dulu. Jadi pilih la yang mana bersesuaian dengan mommy2 ya. 


Shaklee juga ada Set Post Natal/ Set Lepas bersalin juga :)


Jom Shaklee bersama kami!

Team MADAMe

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Wednesday, 27 September 2017

Monday, 25 September 2017

Hanya Allah tempat bergantung

Jika sebiji telur dipecahkan oleh kekuatan dari luar, maka kehidupan di dalamnya akan berakhir...Tetapi, jika sebiji telur dipecahkan oleh kekuatan dari dalam, maka kehidupan baru akan lahir.. 


Jadi hal-hal besar selalu bermula dari dalam diri.. bukan dari luar..

Allah tidak pernah menjanjikan:

Langit itu selalu biru...bunga selalu mekar... Matahari selalu bersinar...

Tapi ketahuilah bahawa Allah selalu memberi: 

Hikmah di setiap cubaan... jawapan di setiap doa..

Jangan pernah menyerah.. Life is so beautiful..

Jika hidup itu perjalanan.. maka nikmatilah..

Jika hidup adalah tentangan.. maka hadapilah..

Jika hidup adalah anugerah.. maka terimalah..

Jika hidup adalah tugas.. maka selesaikanlah..

Jika hidup adalah cita-cita.. maka capailah..

Jika hidup adalah peluang.. maka ambillah..

Satu hal yang membuat kita bahagia adalah:
Cinta Allah.

Satu hal yang membuat kita hancur adalah:
Putus Asa.

Satu hal yang membuat kita maju adalah:
Ikhtiar.
Satu hal yang membuat kita kuat adalah:
Doa.

Semoga dipermudahkan oleh Allah segala urusan kita hari ini dan hari seterusnya.


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Sunday, 24 September 2017

Saturday, 23 September 2017

4 PANDUAN MUDAH YANG WAJIB DIKETAHUI

*Perkongsian dari FB Dato' Dr. Fadhilah Kamsah:*_


*4 PENGETAHUAN AM yg wajar dikongsi:*

1. Tersedak makanan,
2. Salah bantal,
3. Kram kaki,
4. Kaki semut2 @ kebas

In Shaa Allah pengetahuan ini berguna utk kita & menolong orang lain.

Caranya adalah seperti berikut:

*1. Jika tersedak makanan*
Hanya perlu “mengangkat tangan”.


*2. Salah bantal*
Kadangkala ketika bangun tidur, kita dapati telah tersalah bantal, iaitu merasa sakit di sekitar tengkuk & belikat. Apa yang harus dilakukan ketika salah bantal? Ketika merasa salah bantal, kita hanya perlu mengangkat kaki shj, kemudian tarik ibu jari kaki dan picit dengan memutar kearah atau berlawanan arah jarum jam.


*3. Kram kaki*
Ketika kram kaki kiri, angkat tangan kanan tinggi-tinggi, Dan ketika kram kaki kanan, angkat tangan kiri tinggi-tinggi, segera akan terasa lebih selesa.


*4. Kaki semut2 @ kebas*
Ketika kaki kiri semut2, goncang @ ayun telapak tangan kanan dengan sekuat tenaga, ketika kaki kanan semut2, goncang @ ayun telapak tangan kiri dengan sekuat tenaga...



_Semoga bermanfaat.._


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Friday, 22 September 2017

Why i love Shaklee





rujukan penuh di www.shaklee.com.my


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Thursday, 21 September 2017

VITA-E COMPLEX


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa



Wednesday, 20 September 2017

CARA MAKAN GLA SHAKLEE YANG BETUL UNTUK HAMIL


Assalamualaikum, 

Memang ramai wanita yang sudah dikurniakan rezeki hamil setelah berikhtiar dengan GLA. Namun ada juga yang tidak mendapat jesan yang positif, mungkin belum rezeki atau yang paling popular dikalangan pengguna Shaklee ialah tidak diberi konsultasi yang betul.


Cara pengambilan GLA Complex, untuk hamil mungkin berbeza antara individu bergantung kepada kitaran haid wanita itu sendiri. Jika tersalah cara makan, mungkin tak mendatangkan hasil yang diinginkan.




Teruskan usaha, jangan mudah putus asa


Cara makan GLA Complex bagi mereka yang ingin hamil.

——————————————————

(1) Period Teratur


Kira kitaran period.
Contoh: 28 hari Waktu subur kira-kira hari ke-14.

Cara makan : Mulakan dari hari pertama kitaran haid, antara hari ke-12 atau hari ke-13 berhenti makan GLA. Bersama suami seperti biasa kerana waktu ini adalah waktu subur anda. Ada juga yang mencadangkan berhenti makanpada hari ke-14. Boleh juga tak ada masalah, cuma kita tak tahu dengan tepat bila telur akan keluar.


Telan sebiji selepas lunch & sebiji lagi selepas dinner.


Selepas berhenti jangan teruskan makan dulu. Kalau haid lambat datang, silalah buat ujian kehamilan. Kalau hamil, jangan makan GLA. Jika tak hamil, teruskan langkah pertama seperti diatas.

Nota kaki : Jika kitaran haid anda adalah 30 hari, cara makan mungkin berbeza. Jangan terlepas dapatkan nasihat daripada pengedar Shaklee anda ya.



(2) Period Tak Teratur


Cara makan: ambik tiga biji sehari, iaitu sebiji selang 8 jam sehingga period menjadi teratur.
Bila period dah teratur, guna cara 1


BERHENTI ambil GLA bila anda dah hamil!


Semoga berjaya diucapkan kepada ibu yang ingin hamil




Terkejutnya!!!! Tahniah dan alhamdulillah :)

Teruskan membaca berkaitan set kesuburan Shaklee


KEISTIMEWAAN GLA SHAKLEE

Diperolehi daripada minyak BORAGE, yang mengandungi GLA berkepekatan tinggi (17% -25%), tulen dan semulajadi dalam bentuk yang mudah diserap.

Diformulasi khas dengan gabungan GLA ( asid lemak Omega-6), minyak biji bunga matahari (satu lagi sumber lemak Omega-6) dan vitamin E untuk mengekalkan kesejahteraan dan kesihatan kulit. 

Image result for gla shaklee


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Tuesday, 19 September 2017

KESIHATAN ANAK-ANAK : MEAL SHAKES




Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page FB Shop at Niewa

Monday, 18 September 2017

Saturday, 16 September 2017

IKHTIAR HAMIL : Try To Conceive (TTC)

Last entry saya share tentang TTC (try to conceive) dan testimoni sahabat saya yang berjaya hamil dengan Shaklee. Kali ni saya nak kongsikan pula apakah suplemen yang Shaklee syorkan untuk membantu tingkatkan kesuburan seterusnya membuka peluang untuk hamil.

Untuk pengetahuan anda, kesuburan boleh ditingkatkan degan pengambilan suplemen, selain berikhtiar dengan pelbagai cara yang lain. Masalah suami perokok, berat badan berlebihan, stress, pcos, cyst, kekurangan nutrisi dan sebagainya mesti ditangani terlebih dahulu sebelum tubuh betul-betul bersedia untuk hamil. Sebab itulah bagi sesetengah customer kami, proses untuk hamil mengambil masa. Dan tentu anda pernah dengar kes di mana ramai yang 'lekat' sebaik sahaja berjaya menurunkan berat badan.



SET ASAS KESIHATAN KELUARGA SHAKLEE -

DIAMBIL OLEH SUAMI DAN ISTERI UNTUK MENINGKATKAN KESIHATAN




Vita-Lea - kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum. Dan jangan tak tahu, mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki!!.

B Complex – Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri. Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan sperma. Vitamin B amat penting untuk menghilangkan stress ok!.

Vita C - Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, lembik dan lembab akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Energizing Soy Protein (ESP) - ESP merupakan soya pemberi tenaga kepada suami isteri untuk bersama. Selain itu ia juga merupakan protein untuk membanyakkan sperma kerana sperma bersumberkan protein.


Suami isteri dinasihatkan untuk mulakan ikhtiar hamil dengan Shaklee melalui pengamalan set kesihatan keluarga ini terlebih dahulu. Tubuh yang sihat akan bersedia dengan sendirinya untuk proses kehamilan berlaku. Jika telah hamil pun, teruskan consume set ini kerana suplemennya juga merupakan sebahagian set hamil, malah set berpantang dan menyusu juga. Berbaloi-baloi kan!


SET KESUBURAN SHAKLEE (SUAMI)




Vita E Complex dengan Selenium - Vitamin E ni dikenali sebagai vitamin seks. Ianya merupakan vitamin wajib untuk suami dan isteri. Bagi isteri, selenium membantu mengeluarkan lendir semasa bersama untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya. Ia juga boleh bekerja bersama2 dengan vitamin C sebagai anti oksidan yang boleh menghapuskan radikal bebas dalam tubuh manusia yang menjadi punca kerosakan sperma dan ovum. Bagi lelaki pula, vitamin E membantu menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi.


SET KESUBURAN SHAKLEE (ISTERI)



GLA Complex – Tujuan asalnya adalah untuk membetulkan kitaran haid atau membetulkan hormon kita, kerana kitaran haid yang tidak teratur menjadi punca utama ketidaksuburan wanita. Jika isteri tidak mempunyai masalah kitaran haid, GLA bertindak dengan lebih cepat untuk membantu menghasilkan cecair pada faraj yang subur dan berkualiti. Ini amat penting untuk membantu sperma dapat hidup dengan lebih lama dalam rahim isteri.




Alfalfa – membantu mengatur pusingan haid, masalah keputihan dan masalah kewanitaan.


VITAMIN TAMBAHAN (UNTUK SUAMI ISTERI) 

COQ Health Plus – Memberi tenaga luar biasa kepada sperma supaya mampu bertahan lama dan berenang dengan lebih jauh ke rahim isteri.







Vivix - Vivix shaklee mempunyai kandungan Resveratrol yang sangat tinggi. Resveratrol ini bertindak sebagai anti-oksidan yang kuat berbanding anti-oksidan yang lain. Ini bermaksud, tinggi anti-oksidan maka semakin berkuranglah "Oxidative Damage". Dengan kata yang mudah, lebih banyak oxidative damage lebih banyak sel menjadi rosak, begitulah sebaliknya.


Fungsi Resveratrol itu tadi juga adalah melindungi telur yang belum atau hampir atau sudah matang daripada oxidate damage. Apabila telur yang 'dilindungi' ini selamat daripada menjadi rosak, ianya mempunyai peluang yang lebih tinggi untuk SURVIVE, MEMBESAR dan DISENYAWAKAN. Vivix Shaklee mempunyai salah satu mekanisma untuk memperbaiki sel-sel yang rosak atau abnormal.


Kesimpulannya, Vivix juga membantu meningkatkan kesihatan lelaki dan wanita dengan meningkatkan lagi kualiti benih telur, memanjangkan jangka hayat telur dan sekaligus meningkatkan peluang untuk disenyawakan.


Apapun, kita hanya mampu berusaha sehabis daya dan berikhtiar dengan apa sahaja cara yang terbaik. Selebihnya bertawakkallah kepada Allah, semoga dipermudahkan urusan kita.


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa

Testimoni Ostematrix : Bukan sekadar kalsium

Assalamualaikum

Sedar tak sedar dah hampir 10 tahun Dayah berkecimpung dalam dunia pendidikan.

Rasa baru je semalam dapat surat pengesahan jawatan. Tapikan minat dalam bisnes tak boleh nak lupa, agaknya dah sebati dengan jiwa:heart:

Dari kecik, celik-celij mata je, arwah abah dah buat bisnes, abah jual sayur kampung di pasar besar.

Nak tau tak..Benda pertama Dayah jual masa sekolah rendah ialah keropok ubi hasil tangan mak

Sebab tulah terbawa2 sampai sekarang ni jiwa memberontak nak buat bisnes juga:sweat_smile:

2011 Dayah berhijrah ke Seremban ikut suami. Bertugas di tempat yang baru. Anak pun dah bertambah 2 orang.

Masa tu Dayah tinggal di quaters dalam kawasan sekolah.

Tapikan letihnya Ya Allah mengalahkan letih masa bekerja di Perak (masa tu ulang 30km sehala, 60km pergi balik)

Balik kerja je mesti tidur dulu. Tak larat nak ke dapur terus. Mujurlah anak 2 je. Kalau sekarang.Maunya mengamuk budak2 tu kelaparan :joy:

Dayah pun mula kena penyakit cikgu2 @ sakit lutut. Hati dah risau ni. Umur tak masuk lagi 30, dah macam kain buruk. Mula la terbayang yang bukan-bukan:disappointed:

Mulalah pencarian Dayah.. Penawar sakit lutut.

Bila kawan baik Dayah, Dr. Sarah Bakhtiar offer Ostematrix, Dayah terus je sambar.

Orang kata Shaklee bagus kan. So confident je lah

Sekali...Tak habis sebotol Ostematrix, sakit lutut hilaaaang.

Alhamdulillah syukur Ya Allah. Rasa macam kembali muda :smile:

Mula lah terfikir nak buat bisnes Shaklee sebab barang dia bagus:+1:

Shaklee dah 60 tahun rupanya di pasaran. Eloklah share dengan kawan-kawan kan?

Makanya bermulalah episod Dayah bersama #RBCircle. Dengan bimbingan dan nasihat dari Mak Mentor Super Power Dr. Sarah Bakhtiar dan #Teamcantikmanis, Dayah terus lebarkan sayap bisnes.

Bisnes geli geli yang mula dengan bonus 2 angka, dah meningkat kepada 4 angka.

Rasa nak lompat bintang sampai ke siling bila berjaya dapat bonus ribu riban. Tu belum campur untung runcit lagi.

Sebab sebelum2 ni untung bisnes paling banyak pun Dayah dapat ratus-ratus je tu pun seronok sangat

Bila masuk 2 tahun dalam Shaklee ni, baru Dayah faham, bisnes ni kalau kejar duit tak ke mana. Duit kalau dikejar, kita yang letih.

Dayah betulkan niat, bisnes sebab nak tolong orang lain. Nak tolong orang lain untuk sihat, nak tolong orang lain tambah pendapatan, selesaikan masalah kewangan.

Bila niat berubah, cara kita juga berubah. Hidup juga berubah.

Memang benar sifu-sifu kata. Bisnes ni buat kita betul-betul menghayati Allahlah sumber rezeki kita, Allah nak tengok sejauh mana kita usaha, Allah uji agar kita jadi lebih kental, bukan untuk melemahkan kita.

Bila kita buat bisnes kerana Allah, kita tak akan give up. Kerana kita yakin rezeki kita ada, cuma kita perlu usaha dan merayu pada Allah. Pasti Allah tunjukkan jalan:smiley::muscle:

Impian Besar.

Ye memang impian dayah besar, dengan duit yang Dayah ada, Dayah nak sedekah pada siapa saje yang memerlukan.

Dayah nak buat pelaburan untik pendidikan anak-anak.

Membayangkan 4 orang anak belajar di peringkat universiti..Biarlah kosnya mak ayah yang tanggung, esok-esok saham akhiratnya dapat pada kita.

Tak nak anak-anak jadi penghutang tegar, belum kerja dah berhutang. Huhu. Kesian anak

Cerita tentang sedekah. Sedekah itu talian hayat kita di akhirat. Andainya orang yang telah mati dihidupkan semula, pasti dia nak bersedekah sebanyak yang boleh agar dimudahkan jalan ke Syurga.

Sebab tu Dayah nak buat betul-betul bisnes Shaklee ni. Masih ramai yang perlu Dayah bantu. Selagi hidup, manfaatkan sebaiknya untuk membantu orang lain.

Dicampak ke laut menjadi mutiara yang mahal harganya.

Dicampak ke tanah menjadi pohon yang subur berbuah lebat.

Dicampak ke langit menjadi awan yang memayungi dari teriknya panas mentari.

Kisah Effective Supervisor Cikgu Nurulhidayah Nurudin


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
* Ini adalah iklan produk suplemen

*********************************************************************************


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa 

Friday, 15 September 2017

Ujian Allah : Try To Conceive (TTC)

Assalamualaikum..

Hari ni nak sembang-sembang tentang TTC ni. Istilah baru ni. Sebab baru dengar. Kot orang dah guna lama dah tak taulah pulak kan. Walaupun tak pernah mengalami (maybe alami, tapi tak menunggu lama), tapi ramai kenalan, sama ada rakan atau saudara mara yang melalui pengalaman ini. 

Pengalaman madam masa mula2 kawin dulu, lambat jugak nak dapat anak sulung. Memang risau. Ambil masa sampai 8 bulan jugak. Baru lekat. Alhamdulillah..






Everything happened for a reason. InsyaAllah jika mereka berpandangan positif dan redha dengan apa sahaja ketentuanNya, maka InsyaAllah, semuanya akan dilalui dengan sabar dan mudah.


Memang adat orang kita suka bertanya... Bila nak kahwin?, bila nak dapat anak?, kenapa tak dapat anak?, tak buat apa-apa ke nak dapat anak?, tak nak anak ke?


Nasihat: Biarlah orang nak tanya apa, kita jangan stress dan jawab la baik-baik. Di samping itu berdoa dan berusahalah.


Ada doa utk kita baca bila dilanda masalah/kesusahan/stress. Doa ni ialah doa Nabi Ibrahim semasa baginda dibakar, Nabi Musa semasa dikejar Firaun dan Doa Nabi Muhammad S.A.W. semasa dikecam oleh kaum Qur'aisy.


"Hasbunallahu wa ni'mal wakil",
bermaksud "Cukuplah bagi kami Allah, dan Dia sebaik-baik penolong"



Jadikan ini amalan kita @ zikir harian. InsyaAllah, moga dipermudahkan segala urusan kita.


Kenapa ada orang lambat dapat permata (zuriat)?

Nasihat: Allah lebih tahu perancanganNya. Mungkin Dia bagi kita rezeki lain dulu seperti duit banyak, beli rumah, kereta, travel jauh-jauh, ketenangan. Atau mungkin kita atau pasangan sebenarnya tidak bersedia atau tak boleh dengan budak, jadi Allah knows best.


Ada 1 pasangan ni dah nikah 12 tahun. Isterinya nak sangat anak sebab nak bagi sesuatu yang boleh membanggakan suami (perasaan setiap isteri). Lepas dah dapat anak, pasangan itu bercerai. Barulah beliau tahu, yang suaminya memang tidak bersedia nak anak lagi.


Ada orang pulak kata, beliau belum bersedia sebab lebih sanggup biarkan anak saudaranya menangis 2 jam sampai tertidur sendiri daripada dia yang pujuk.
Allah know best. Ada la hikmahnya daripada apa yang Allah uji sebenarnya. Kebahagiaan rumahtangga itu subjektif, dan tidak semestinya datang dengan adanya anak sahaja.


Kadangkala, dalam situasi lain, si suami sangat memahami, tetapi orang lain pula yang tidak faham dan membuat persepsi yang bukan-bukan. Agak menyedihkan sekiranya orang lain itu merupakan kenalan atau keluarga terdekat yang sepatutnya cuba memahami dan memberikan kata-kata dorongan serta semangat.


Tapi tak mengapa, pasangan TTC sebenarnya berpeluang untuk menikmati bahagia dengan cara tersendiri. Paling best, jika kita redha dan sabar, pahala sabar tu sangat besar. Ustazah pesan, banyakkan bersedekah, qiamullail dan berpuasa sunat. Teruskan berbuat baik kepada semua, teruskan memberi kasih sayang, Insya Allah what you give, you will get back, mungkin dalam bentuk anugerah yang lebih baik, lebih besar dan lebih bermakna. Tapi jika diizinkan Allah memperoleh zuriat kemudiannya, didiklah dengan penuh kasih sayang, jagalah dengan baik kerana hanya anda berdua sahaja yang tahu nikmat di sebalik UJIAN ATAS KASIH DAN SAYANG!!

Ini adalah pengalaman Mentor madam dalam Shaklee ni. Jom baca k!

*********************************************************************************
Sebenarnya baru saja menerima berita gembira ni. Customer saya, seorang doktor, baru disahkan hamil setelah bertahun berusaha pelbagai cara. Rasanya, termasuk beliau, dah empat customer saya yang bergelar doktor berjaya hamil dengan Shaklee. Alhamdulillah, mereka memilih untuk berusaha dengan Shaklee kerana tahu kebaikan dan keberkesanannya. Alhamdulillah dengan izin Allah jua.


Saya nak share testimoni beberapa customer merangkap rakan-rakan baik saya ni yang berjaya hamil dengan Shaklee.



TERKINI - Dr. Farhah yang hamil setelah berikhtiar dengan GLA Complex dan Alfalfa Complex. Beliau tidak konsisten pun, tapi jika Allah mengkehendaki, mudah sahaja bagiNya.



Liza - Beliau merawat diri sendiri dengan ESP dan Vita E Complex setelah mengalami keguguran sebelumnya. Beliau juga mengamalkan GLA Complex yang akhirnya membantu beliau hamil semula dengan izin Allah.



Dr Rozi - Customer saya ini seorang pengamal perubatan. Beliau telah berkahwin selama 5 tahun dan belum pernah merasai nikmat mengandung. Lagipun, beliau mengalami masalah haid yang tidak tetap. Pada 1 September 2013, beliau mula mencuba GLA, Vit E dan ESP. 9 hari kemudian, haid beliau datang dan sejak itu perjalanan menstrual beliau bertambah baik. Sebulan kemudian (21 Oktober 2013), beliau repeat order, tapi kali ini beliau menambah COQ Health atas saranan rakan beliau, seorang pakar perubatan dari luar negara.


Beliau mengakui perjalanan menstrualnya semakin baik, sakit-sakit yang biasanya dialami menjelang haid semakin berkurangan dan paling seronok apabila beliau memaklumkan bahawa mula merasakan tanda-tanda sedang berovulasi / menghasilkan telur pada pertengahan kitaran menstrualnya. 3 bulan kemudian (12 Jan 2014), beliau mengkhabarkan berita gembira bahawa beliau baru sahaja disahkan hamil anak sulung. Kehamilan pada masa itu sudahpun berusia 5 minggu. Seronok tidak terkira kerana telah lama menunggu. Pada 1 September 2014, iaitu genap setahun sejak beliau bershaklee, beliau selamat melahirkan seorang puteri comel yang sihat. 

*********************************************************************************


Alhamdulillah. Walau siapapun kita, InsyaAllah kita seharusnya tidak putus asa dalam berikhtiar. Jika Allah mengkehendaki, maka tidak ada apa pun yang mustahil bagiNya. 

Yang penting: 

1. Yakin dengan pengedar dan keberkesanan produk
2. Konsisten
3. Sabar dengan healing crisis
4. Sentiasa dapatkan second opinion dari pakar
5. Bersikap terbuka
6. Happy dan redha



Untuk entry akan datang, Insya Allah saya akan kongsikan sedikit informasi mengenai suplemen-suplemen dalam set kesuburan yang membantu rakan-rakan saya ini memperbaiki / meningkatkan kesuburan mereka seterusnya berjaya hamil dengan izinNya. Ok!


Jom Shaklee bersama kami!

Azwani Aziz
ID 1264241
019-4207668

FB Azwani Aziz
Page Shop at Niewa


*Kesan penggunaan adalah berbeza mengikut individu
*Produk-produk ini tidak bertujuan untuk membuat diagnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.
* Ini adalah iklan produk suplemen